In curand:normele cu privire la NOILE CASE DE MARCAT

              Pe data de 20 septembrie 2017 a avut loc la sediul Directiei Generale pentru Tehnologia Informației din cadrul ANAF ultima Sedinta de consultari profesionale cu privire la mult asteptatele Norme de aplicare a legislatiei a.m.e.f.. Domnul Doru Petru Dudas, Director general al Directiei Generale de legislatie cod procedura fiscala,  a comunicat pozitia MFP de urgentare a inceperii operatiunilor de implementare a noilor case de marcat. Autoritatile prezente au comunicat modificarile survenite in abordarea cerintelor pentru noile case de marcat astfel:
  • simplificarea procedurilor de transmitere a datelor din a.m.e.f. catre serverul central;
  • reducerea volumului de informatii (s-a renuntat la transmiterea continutului intregului bon fiscal). 
         Reprezentantii comunitatii profesionale a.m.e.f. au salutat aceasta schimbare de viziune si au recomandat, indeosebi prin vocea Presedintelui Asociatiei Distribuitorilor de a.m.e.f. din Romania (ADAMEF):
  • abordarea pe etape operationale a cresterii cerintelor tehnice pentru noile a.m.e.f.;
  • definirea generala a arhitecturii noilor a.m.e.f. cu posibilitatea cresterii exigentelor tehnice si de informatii  in etape urmatoare.

Patronatul caselor de marcat a sustinut:

    • mentinerea in legislatie a posibilitatii de fiscalizare si lucru cu memoria fiscala si la sediul firmei de service, la solicitarea utilizatorului;
    • implementarea cat mai rapida a Registrului national de evidenta a a.m.e.f., perceput de profesionistii a.m.e.f. drept conditie esentiala pentru dotarea mediului de afaceri din Romania cu peste 800.000 case de marcat pana la 1 august 2018 (incepand, probabil cu lunile ianuarie-februarie 2018, daca legislatia va fi implementata conform calendarului anuntat);
    • simplificarea prin debirocratizare a actualelor proceduri de acordare a numarului de ordin fiscal prin operatiuni online intre firma de service si autoritatea fiscal (atat la depunerea documentelor cat si la obtinerea numarului de ordin fiscal).

 

Despre autor
Avatar

Lutz Emil, Inginer electronist. Director General al S.C. Infostar comprod SRL. Experiență de peste 25 de ani în programare, cunoștințe aprofundate de contabilitate, specialist IT, vastă experiență legată de relațiile cu clienții.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *