A început CONECTAREA caselor de marcat la ANAF. Programați-vă din timp

Pe data de 30.03.2021  a fost publicat Ordinul nr. 435 al Presedintei ANAF. Acesta stabileste calendarul conectării caselor de marcat la server și procedura de conectare.

A. Calendarul conectării

Conectarea caselor de marcat la serverul ANAF a început după 31 martie 2021

Termene limită:

Operatorii economici încadrați în categoria marilor contribuabili –  până la data de 30.06.2021;

Operatorii economici din categoria contribuabililor mijlocii și mici – până la data de 30.11.2021.

Operatorii economici care achiziționează aparate de marcat electronice fiscale după data de 1.12.2021, la data instalării aparatului de marcat electronic fiscal.

B. Clarificări

1. Ce aparate de marcat electronice fiscale se conectează la serverul ANAF?

Toate modelele de aparate de marcat electronice fiscale instalate în zonele deservite de rețelele de comunicații pentru care Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică ICI București a eliberat aviz tehnic favorabil și, după caz, supliment de aviz, conform prevederilor legale stabilite la art.3, alin. (7) din OUG nr. 28/1999. Harta zonelor deservite de rețelele de comunicații publicată pe pagina oficială de internet a ANCOM poate fi consultată accesând link-ul următor: https://www.aisemnal.ro/home

2. Ce aparate de marcat electronice fiscale NU se conectează la serverul ANAF?

Operatorii economici care utilizează aparate de marcat electronice fiscale instalate în zone nedeservite de rețele de comunicații electronice au obligația completării și transmiterii unei declarații cu respectarea următoarelor termene:
a) marii contribuabili până la data de 30.06.2021.
b) contribuabilii mici si mijlocii până la data de 30.11.2021.
c) operatorii economici care achiziționează aparate de marcat electronice fiscale ulterior datei de 1.12.2021, în termen de 2 zile lucrătoare de la data instalării aparatului de marcat electronic fiscal.

Această declarație se completează cu ajutorul programului de asistență pus la dispoziție pe site-ul ANAF în secțiunea Descărcare Declarații și se depune în format PDF, cu fișier XML atașat, semnat electronic, prin mijloace de transmitere la distanță, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Formularul F4110 este disponibil pe portalul ANAF, secțiunea Servicii Online, subsecțiunea Descărcare declarații si se transmite prin intermediul portalului www.e-guvernare.ro.

Casele de marcat care nu pot fi conectate online la server vor transmite datele ca și până acum (formularul A4200)

Exportul de date din casa de marcat se face pe un mediu de stocare extern. Apoi se vor transmite la ANAF prin mijloace de transmitere la distanta, dupa ce vor fi validate si atasate la un PDF folosind aplicația pusă la dispoziție pe portalul ANAF.

3. Cine este responsabil de conectarea caselor de marcat la server

Obligația de a asigura conectarea la distanţă a aparatelor de marcat electronice fiscale în vederea transmiterii de date fiscale către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală revine operatorilor economici prevăzuți la art. 1 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

4. Cum vom verifica daca aparatul de marcat transmite sau nu datele catre ANAF

Lunar, Agenția Națională de Administrare Fiscală transmite către operatorii economici utilizatori de aparate de marcat electronice fiscale, prin intermediul serviciului ”Spațiul Privat Virtual”, mesaje despre eventualele disfuncționalități privind fișierele.

C. Programați-vă din timp

Conectarea caselor de marcat la serverul ANAF este o operațiune complexă, consumatoare de timp (durata medie:1-4 ore) și cu posibile apariții de probleme tehnice (de aceea se fac prealabile salvări de date).  Se efectuează cca 10-13 operațiuni, care implică mai multe departamente din cadrul Infostar Comprod.

De aceea este necesar să vă programați din vreme pentru CONECTAREA casei de marcat la serverul ANAF .

Atenție: Nu amânați această decizie pentru ultima lună. Este posibil în acest caz ca, datorită aglomerării,   să nu vi se poata face la timp conectarea la serverul ANAF.

Ce riscați în cazul neconectării la termen:

AMENDA DE 8000-10.000 lei și  suspendarea activității.

De aceea:

Contactați-ne la: 

Telefon: 0248 250 837; 0348 401 323, 324; 0771 733 177. Fax: 0248 253 734
Email:    infostarcomprod@yahoo.com 

Cereți detalii, apoi PROGRAMAȚI-VĂ.

Despre autor
Avatar

Inginer electronist. Director General al S.C. Infostar Comprod SRL. Experiență de peste 25 de ani în programare, cunoștințe aprofundate de contabilitate, specialist IT, vastă experiență legată de relațiile cu clienții.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *