Clientul care achiziționează o casă de marcat trebuie să fie informat despre caracteristicile particulare ale acestor produse, despre opțiunile pe care le are, despre legislația pe care trebuie să o respecte.

Alegerea casei de marcat

 Casa de marcat va fi aleasă de dvs, specialiștii noștri urmând să vă consilieze în scopul unei alegeri optime, în funcție de diverse criterii cum ar fi: utilizarea ca și casă de marcat autonomă sau ca imprimantă fiscală (integrată într-un sistem informatic), în funcție de numărul mediu de bonuri într-o zi, de elemente constructive, estetice, robustețe, pret, etc.
Pagina din acest site: <Case se marcat>, prin intermediul filtrelor și al posibilității utilizării de tabele comparatoare de caracteristici, este un ghid excelent care vă va permite să alegeți cea mai potrivită casă de marcat, potrivit afacerii dvs.
Vânzarea unei case de marcat electronice fiscale nu este în nici un caz o simplă operațiune comercială.
În costurile produsului sunt incluse:

  • consultanța de specialitate în alegerea produsului fiscal optim sub aspectul preț – destinație/scop;
  • întocmirea de acte necesare pentru obținerea seriei fiscale;
  • depunerea actelor la DGFP Argeș (pentru alte județe depunerea va fi efectuată de client);
  • urmărirea și ridicarea actelor de la DGFP Argeș;
  • realizarea operației de fiscalizare;
  • programarea articolelor care vor fi vândute;
  • instruirea personalului clientului;
  • oferirea plăcuțelor cu “Pastrați bonul fiscal”, respectiv cu numărul de telefon al ANPC;
  • clarificări cu privire la varianta de contract de service pe care îl va alege clientul (contractul cuprinde reglementarea obligatorie a regulilor de asistență oferite de firma de service).
  • Contractul va include și contractul obligatoriu de furnizare role de casă de marcat.

Comentarii:
Fiscalizarea este procesul prin care specialiștii noștri activează memoria fiscală (casa de marcat trece în modul de lucru fiscal), încărcând totodată în memoria casei datele de identificare ale utilizatorului. Între momentul achiziției casei de marcat și cel al fiscalizării, aceasta se poate folosi în regim de probă. După fiscalizare, casa de marcat nu se mai poate folosi pentru a emite bonuri nefiscale, iar datele introduse nu se mai pot șterge (nici datele firmei și nici operațiunile de vânzare efectuate). Fiscalizarea se poate face după obținerea Certificatului de atribuire a numărului de ordine de la Direcția Generală a Finanțelor Publice.

Actele care preced fiscalizarea (se vor depune la «DGFP».)

ATENȚIE: Pentru fiscalizarea casei de marcat este necesară depunerea unui dosar la Direcția Generală a Finanțelor Publice de care aparține punctul de lucru (și NU sediul social). De exemplu, daca o firmă are sediul social în Craiova și deschide un punct de lucru în județul Argeș, dosarul pentru fiscalizarea casei de marcat se va depune la DGFP Argeș.
Acesta este completat și apoi depus de către client sau de catre angajații Infostar (dupa cum se stabileste in momentul vanzarii) la ghișeul 28 (pentru cazul fiscalizării în Pitești):

  • Cerere de atribuire număr de ordine fiscal (original completat în firma noastră și copie xerox);
  • Declarație pe propria raspundere cu privire la punctul de lucru in care se va instala casa de marcat;
  • Copie xerox după procesul verbal de sigilare al casei de marcat ;
  • Copie xerox după avizul de distribuție al casei de marcat,  acordat de către furnizor firmei Infostar Comprod ;
  • Copie xerox după factura și documentul de plată al casei de marcat ;
  • Copie xerox după Certificatul constatator cu dovada deschiderii punctului de lucru (emis de Oficiul Registrului Comerțului). Pentru cazul utilizarii casei de marcat in regim "ambulant" se va face o copie dupa actul constitutiv al firmei in care sa apara codurile CAEN specifice pentru comertul ambulant;
  • Copie xerox după certificatul de înmatriculare al firmei clientului.;

NOTĂ: Casa de marcat poate fi ridicată de client după cumpărare sau poate fi lăsată la punctul de lucru al firmei Infostar Comprod, urmând ca în perioada de până la fiscalizare să se efectueze instruirea personalului, regimul nefiscal permițând emiterea de bonuri fără înregistrarea în memoria fiscală a informației tastate.

CELELALTE ACTE CARE ÎNSOȚESC VÂNZAREA (le va pastra clientul la actele firmei sau ale punctului de lucru):

Certificatul de garanție al casei de marcat ;

  • Contractul de mentenanță case de marcat și furnizare role; Dacă un astfel de contract există deja, se întocmește un nou contract, care va cuprinde și noua achiziție ;
  • Carte de intervenție ;
  • Registrul special;
  • Manualul de utilizare al casei de marcat;

Fiscalizarea

În urma fiscalizării, în antetele superior / inferior ale viitoarelor bonuri fiscale se definesc elementele de identificare unice ale clientului. Din acel moment orice sumă aferentă unui bon fiscal se memorează ireversibil în memoria fiscală. Diversele rapoarte care vor putea fi scoase vor sintetiza vânzările efectuate zilnic/periodic.

Etape ale fiscalizării :

  • se programează cu mare atenție antetul bonului (cuprinde denumirea exactă a firmei, locația punctului de lucru);
  • se programează cotele de T.V.A., departamentele, codurile de produs (PLU) ;
  • se programează parametri de comunicație cu calculatorul (daca este cazul) ;
  • se programează și se verifică data și ora, seria fiscală, codul fiscal;
  • se intră în procedura de fiscalizare și se efecuează activarea acesteia ;
  • se scoate un bon de 1 leu care se atașează la cartea de intervenție, în care se consemnează efectuarea fiscalizării de către personalul autorizat;
  • se scoate raportul Z.

Actele postfiscalizare

  • Se completează Registrul special ;
  • Se completează Cartea de intervenție ;
  • Se atașează primul raport Z la Cartea de intervenție;
  • Se completează Declarația de instalare a casei de marcat și se efectuează 3 copii.

NOTĂ: Se depun de către client sau de catre reprezentantii Infostar actele menționate mai sus la «DGFP » , pentru luarea în evidență, în maxim 1 zi de la fiscalizare.
ATENȚIE!!! Clientul trebuie să aducă la sediul Infostar 2 exemplare de <Declarații de instalare>, luate în evidență și ștampilate de <DGFP >.